MŁAWA. Czyżby zebranie z mieszkańcami Wólki było wyreżyserowanym spektaklem? Za ile ta kładka?

Sam gość burmistrza z PKP PLK, na spotkaniu z wólczanami 27 lutego, koszt budowy wiaduktu, a nie kładki określił na 17 mln zł. U szefa miasta kwota za kładkę urosła do 20 mln zł. – Na kwotę 20 mln zł absolutnie nas nie stać. Jestem przekonany, że nie uda mi się skłonić do tego radnych, aby zrealizować inwestycję za takie pieniądze – przemawiał do mieszkańców Sławomir Kowalewski. Znaleźliśmy miejscowość, która miała podobny problem i rozwiązała go za nieco ponad 8 mln zł.

A chodzi o Giżycko.Przedsięwzięcie zostało zlokalizowane tam przy ulicy Kolejowej pomiędzy pasażem w centrum miasta, a portem Ekomarina Giżycko. Zadanie polegało na wybudowaniu kładki nad ul. Kolejową oraz torami i stworzeniu tzw. kładki komunikacyjnej łączącej dwie części miasta rozdzielone dotychczas przeszkodą, jaką jest szeroka, wielotorowa linia kolejowa z trakcją elektryczną oraz ulica Kolejowa. Co ciekawe w Mławie wielotorowa linia według Mariusza Rokickiego, kierownika inwestycji z ramienia PKP PLK ma mieć ważny wpływ na podniesienie ceny budowy kładki na ulicy Kościuszki. Łącznie biorąc pod uwagę wszystkie uwarunkowania koszty miałaby oscylować między 11, a nawet 14 mln zł.

Cóż zrobiono w Giżycku?

Zaprojektowano zespół obiektów inżynierskich złożonych z: kładki, schodów umiejscowionych po obu stronach promenady oraz windy dla osób niepełnosprawnych i osób z wózkami. Podstawowe wymiary i parametry kładki:

– całkowita długość konstrukcji 71,2 m,

– rozpiętości przęseł 56,12 + 14,48 m,

– szerokość chodnika na kładce 5,0 m,

– geometria w planie: obiekt prosty i prostopadły do ulicy Kolejowej.

Do realizacji zamówienia wybrana została oferta Konsorcjum: Most Sp. z o.o., 81-862 SOPOT, ul. Kujawska 51A, VISTAL Gdynia S.A., 81-061 GDYNIA, ul. Hutnicza 40)

Całkowita wartość projektu: 8.005.647,99 zł 

Całkowita wartość dotacji: 1.993.525,96 zł

Koszty kwalifikowane: 7.974.103,85 zł

Koszty niekwalifikowane: 31.544,14 zł

Uroczyste otwarcie obiektu nastąpiło- 11.09.2011

Jak więc widać Giżycko zrealizowało za 8 milionów projekt, który w Mławie szacuje się na 20 milionów. Mało tego pozyskało jeszcze prawie 2 miliony dotacji z Unii Europejskiej.

Zastanawia więc czemu miała służyć wizyta gościa z PKP PLK? Przytłumieniu emocji, czy może ukryciu bezradności burmistrza w obliczu zaistniałego problemu? A samo spotkanie, czyżby może było wyreżyserowanym spektaklem?

A oto jak wygląda kładka w Giżycku

  • 14924569-14570-14572-1
  • 4573-14574-1
  • 46744675
  • 467614682
  • 46854688
  • 46914692
  • 46934694-1
  • 4697-14698-19

Simple Image Gallery Extended

Źródło gizycko.pl

KOMENTARZE

Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.JEDNOCZEŚNIE UZYTKOWNICY ZAMIESZCZAJĄC KOMENTARZ OSWIADCZAJĄ, ŻE BIORĄ PEŁNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA TREŚCI UMIESZCZONE PRZEZ SIEBIE

Share Button

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com