Mława: Minisrerstwo podtrzymało decyzję pociągi będą zatrzymywać się na Wólce. Pasażerowie wolą stację z parkingiem niż położoną bliżej centrum?

Ministerstwo Infrastruktury utrzymało budzącą kontrowersje decyzję o ponownej zmianie miejsca postoju pociągów dalekobieżnych w Mławie. Po wakacjach pasażerowie znów wsiądą do nich na oddalonej od centrum stacji, a nie na przystanku o nazwie Miasto. Resort przekonuje, że stoi za tym chłodna analiza frekwencji.

 Kilka miesięcy temu przestały one zatrzymywać się na historycznej stacji Mława, w zamian przystając na położonym zdecydowanie bliżej centrum miejscowości przystanku Mława Miasto. Ministerstwo Infrastruktury zapowiedziało jednak ponowne przeniesienie postoju na stację Mława, tłumacząc to niezadowalającymi wynikami pilotażu nowego rozwiązania.

MI: Frekwencja nie była zadowalająca, ale dane są tajne

Do naszej redakcji docierają sygnały od pasażerów zadowolonych z obecnej lokalizacji postoju i protestujących przeciwko ogłoszonemu przeniesieniu. Tłumaczą oni, że stacja Mława jest położona dużo dalej od centrum miejscowości, a pisma z wnioskami o przywrócenie dawnego układu, które trafiały do MI, nie przedstawiały woli większości mieszkańców. W sprawę zaangażowała się też posłanka Razem Paulina Matysiak. – Mieszkańcy Mławy nie kryją oburzenia. Pociągi PKP Intercity już za kilka miesięcy mogą wrócić na odległą stację. To oznacza, że wydane na przebudowę przystanku [Mława Miasto] ponad 3 mln zł mogą zostać zmarnowane – czytamy na jej stronie internetowej.

Mimo tych argumentów resort nie zmienił podjętej decyzji i potwierdza, że 31 sierpnia miejsce postoju pociągów dotowanych z budżetu państwa ulegnie ponownej zmianie. – Analiza danych frekwencyjnych i eksploatacyjnych zebranych w czasie pilotażu wykazała, że przystanek Mława Miasto nie spełnił stawianych oczekiwań – mówi Anna Szumańska, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. Odmawia jednak podania szczegółowych danych dotyczących liczby wsiadających i wysiadających, tłumacząc to tajemnicą przedsiębiorstwa PKP Intercity.

– Dostęp do danych frekwencyjnych jest przedmiotem uregulowań umownych [pomiędzy MI a PKP Intercity] oraz wymogów ochrony informacji handlowych. Zagregowane dane wskazują jednak na większą i bardziej stabilną wymianę pasażerską na stacji Mława w porównaniu z przystankiem Mława Miasto – zapewnia nasza rozmówczyni. Dodaje, że wśród zakładanych korzyści z poprzedniej zmiany lokalizacji postoju był wyraźny wzrost zainteresowania ofertą, a tego nie zaobserwowano. Przekonuje ponadto, że leżąca 3 km od przystanku stacja, na której ponownie przystaną kursy dalekobieżne, jest dogodnie skomunikowana i wciąż obsługuje znaczącą liczbę pasażerów Kolei Mazowieckich.

Parking istotniejszy niż dojście piesze?

– Ponadto stacja posiada wiele dogodnie zlokalizowanych miejsc parkingowych – podkreśla przedstawicielka ministerstwa. Przyznaje jednocześnie, że oczekiwania mieszkańców Mławy okazały się zróżnicowane. Zapewnia, że ostateczna decyzja została podjęta w oparciu o obiektywną analizę danych o realnym zapotrzebowaniu przewozowym.

Źródło Rynek Kolejowy

KOMENTARZE

Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.JEDNOCZEŚNIE UZYTKOWNICY ZAMIESZCZAJĄC KOMENTARZ OSWIADCZAJĄ, ŻE BIORĄ PEŁNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA TREŚCI UMIESZCZONE PRZEZ SIEBIE

Share Button

Comments (0)

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com