Do 28 sierpnia gminy i powiaty mogą składać wnioski o dofinansowanie zadań w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (RFRD), planowanych do realizacji od roku 2026. Wsparcie może dotyczyć inwestycji związanych z budową, przebudową, rozbudową lub remontem dróg gminnych i powiatowych, a także skrzyżowań tych dróg z innymi drogami publicznymi. Na realizację tych zadań, jak również zadań kontynuowanych z lat ubiegłych województwo mazowieckie w 2026 roku otrzyma 304 235 953,31 zł.
– Dzięki ponad 304 mln zł rządowego wsparcia gminy i powiaty zrealizują kluczowe dla mieszkańców społeczności lokalnych budowy, przebudowy i remonty dróg lokalnych. Właśnie rusza nabór wniosków na dofinansowanie nowych inwestycji w województwie. Samorządy mogą ubiegać się o wsparcie do 28 sierpnia – powiedział wojewoda mazowiecki Mariusz Frankowski.
Dofinansowaniu podlegają koszty kwalifikowane zadania, w szczególności związane z wykonaniem robót budowlanych, a także innych prac w pasie drogowym drogi zgłoszonej do dofinansowania, które służą poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego lub dotyczą jej wyposażenia technicznego. Dofinansowaniu nie podlegają bieżące naprawy dróg.
W ramach naboru można zgłosić do dofinansowania wyłącznie zadania, których termin rozpoczęcia przypada na 2026 rok.
Gminy i powiaty mogą złożyć jeden wniosek i otrzymać środki na dofinansowanie jednego zadania. Natomiast miasta na prawach powiatu mogą złożyć dwa wnioski i otrzymać dofinansowanie na realizację dwóch zadań, ale każde z tych zadań musi dotyczyć drogi/dróg innej kategorii.
Wniosek o dofinansowanie może złożyć jedynie ustawowy zarządca drogi. Dla dróg powiatowych jest to zarząd powiatu, prezydent miasta na prawach powiatu, a dla dróg gminnych – wójt (burmistrz, prezydent miasta) oraz prezydent miasta na prawach powiatu.
Wnioski można składać:
– osobiście w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie,
– lub za pośrednictwem poczty na adres: pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa.
Dopuszcza się również składanie wniosków za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Wtedy jednak konieczne jest zapewnienie prawidłowych podpisów kwalifikowanych osób uprawnionych do jego złożenia oraz czytelności wszystkich składanych dokumentów, a w szczególności mapy poglądowej.
Termin składania wniosków o dofinansowanie upływa 28 sierpnia 2025 r. W przypadku dokumentów przesłanych za pośrednictwem poczty, o terminie złożenia wniosku decyduje data wpływu do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie.
Szczegółowe informacje o naborze m. in. ogłoszenie o naborze oraz wzory wniosków znajdują się na stronie internetowej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie pod linkiem:
Zespół prasowy Wojewody Mazowieckiego
KOMENTARZE
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.JEDNOCZEŚNIE UZYTKOWNICY ZAMIESZCZAJĄC KOMENTARZ OSWIADCZAJĄ, ŻE BIORĄ PEŁNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA TREŚCI UMIESZCZONE PRZEZ SIEBIE
PODOBNE




